2022-2023 AKADEMİK YILI ULUSLARARASI ÖĞRENCİ BAŞVURU İLANI
Başvurular "Gazi Üniversitesi Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesinde" yer alan esaslar çerçevesinde 27.06.2022-07.08.2022 tarihleri arasında çevrimiçi olarak alınacaktır.
Başvurular Uluslararası Öğrenci Birimi internet sayfasının ( https://gazi-international.gazi.edu.tr/ ) başvuru sekmesinden yapılacaktır.
YURT DIŞINDAN ÖĞRENCİ KABULÜNE İLİŞKİN ESASLAR
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı internet sitesinde yayınlanan esaslar temel alınacaktır:
YURT DIŞINDAN ÖĞRENCİ KABULÜNE İLİŞKİN ESASLAR
*Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 13.08.2021 tarihli yazısı gereğince doğumla ilk uyruğu T.C. olan KKTC uyruklu GCE A Level sınav sonuçlarına sahip öğrenciler başvuru yapabileceklerdir.
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
Aşağıdaki belgeler başvuru sırasında çevrimiçi olarak başvuru sistemine yüklenecektir. Bu belgelerin orijinalleri öğrencinin kayıt hakkı kazanması hâlinde Üniversitemize ibraz edilecektir:
1. Fotoğraf
Fotoğraf adayı kolaylıkla tanıtabilecek ve şu andaki görünümünü yansıtacak şekilde, 4.5x6 cm boyutlarında, renkli, son 6 ay içinde çekilmiş vesikalık olmalıdır. Fotoğraf bu koşullara uymadığı takdirde yüklenmemiş kabul edilir. Bu fotoğraf, aday programa kabul edildiği takdirde öğrenci kimlik kartında yer alacaktır.
2. Pasaport
Pasaportun fotoğraflı kimlik sayfasının taranmış halini yüklenmelidir.
3. Lise Diploması ve Çevirisi (Türkçe veya İngilizce)
Lise diplomasının aslı ve çevirisi (Türkçe veya İngilizce) yüklenmelidir. Henüz diplomasını almamış olan adayların, liselerinden, belirli bir tarihte mezun olacaklarını ve olası mezuniyet notlarını gösteren resmî bir belge (geçici mezuniyet belgesi) sunmaları gerekmektedir.
Adayların lise diplomalarının Türk liselerinden alınan diplomalara denk olduğunu gösteren ve T.C. Millî Eğitim Bakanlığından ya da ülkelerindeki Türkiye Büyükelçiliğinden alınabilecek "Denklik Belgesi" başvuru sırasında istenmemektedir. Kabul edilen adaylar bu belgeyi kayıt sırasında sunacaktır.
4. Resmi Transkript (Not Dökümü)
Adayların, lisede aldıkları dersleri ve notlarını gösteren ve lise müdürlüğü tarafından onaylanmış resmi transkriptlerini sunmaları gerekmektedir.
5. Geçerli Sınav Sonuç Belgesi
Aday yönergede yer alan uluslararası sınavlardan biriyle başvuru yapacaksa geçerli sonuç belgesini sisteme yüklemelidir.
6. Başvuru ve Değerlendirme Ücretinin Yatırıldığına Dair Banka Dekontu
Başvuru yapacak adayların değerlendirme ücreti olan 100 Doları aşağıda belirtilen hesaba yatırmaları ve dekontunu başvuru sistemine yüklemeleri gerekmektedir.
Adayın başvuru ücreti başka bir kişi tarafından yatırılacaksa dekontun açıklama bölümünde adayın adı ve soyadı mutlaka yer almalıdır:
Örnek: “Ad-Soyad Başvuru Ücreti”
BANKA |
HALKBANK |
ŞUBE ADI VE KODU |
GAZİ ÜNİVERSİTESİ - 1294 |
HESAP NO |
58100031 |
IBAN NO |
TR 0500 0120 0129 4000 5810 0031 |
SWIFT KODU |
TRHBTR2A |
DEĞERLENDİRMEDE KABUL EDİLEN ULUSLARARASI SINAVLAR VE DİPLOMALAR
Ön lisans ve lisans programlarına yapılan başvuruların değerlendirilmesinde sırasıyla; aşağıda belirtilen uluslararası sınavlar ve orta öğretimden (liseden) mezun olunan ülkeler için kabul edilen koşulları sağlayan belgeler kabul edilir.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS PROGRAMLARI İÇİN YURT DIŞINDAN ÖĞRENCİ KABULÜNDE KULLANILACAK ULUSLARARASI SINAVLAR/DİPLOMALAR
Uluslararası Sınavlar/ Diplomalar |
Ön Lisans ve Lisans Eğitim Programlarında Taban Puanlar |
SAT Reasoning |
Ön Lisans: "SAT Reasoning" sınavının "Math" ve "Critical Reading" testlerinden 1600 üzerinden en az 1100 toplam puan ve Sağlık Hizmetleri MYO, Teknik Bilimler MYO ve Bilgisayar Programcılığı programları için 800 üzerinden en az 600 "Math" puan almış olmak. Lisans: Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık haricindeki programlar için SAT Reasoning (SAT1) sınavının "Math" ve "Evidence-Based Reading and Writing” testlerinden 1600 üzerinden en az 1200 toplam puan, Tıp, Diş ve Eczacılık Programlarına Başvurabilmek için 1600 Puan üzerinden en az 1400 Toplam Puan almış olmak.
|
SAT Subject Test |
Tıp Diş ve Eczacılık Lisans Programları: en az 600 “Math 2” puanı ve kimya ya da biyoloji subject testlerinin birinden en az 700 puan almış olmak. |
ACT Sınavı |
Ön Lisans: Sağlık Hizmetleri MYO, Teknik Bilimler MYO ve Bilgisayar Programcılığı programları için 36 tam puan üzerinden 22, diğer programlar için en az 20 puan almış olmak. Lisans: Tıp Fakültesi için 36 tam puan üzerinden en az 30, Mühendislik, Mimarlık, Eczacılık, Diş Hekimliği Fakülteleri ve Fen Fakültesi Fen Programları için en az 28, diğer Fakülteler için en az 24 puan almış olmak. |
Cambridge Uluslararası GCE-AL/ASL Sınavları |
Ön Lisans: İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç A seviyesi dersinin en az ikisinden en düşük B notu almış olmak. Lisans: İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç A seviyesi dersinin en az ikisinden en düşük A notu almış olmak.
|
Advanced Placement Test (AP) |
Ön Lisans: En az 2 si başvurduğu alanla ilgili olmak üzere, en az 3 AP dersinden en az 4 (B), toplamda en az 12 puan almış olmak Lisans: İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç Advanced Placement konusundan en az 13 (5,4,4) puan almış olmak. Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık Programları için puanların ikisinin Fizik, Kimya ve Biyolojiden olması gerekmektedir. |
International Baccalaureate (IB) |
Ön Lisans: International Baccalaureate diploma programından en az 28 puana sahip olmak. Lisans: Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık Programları için, International Baccalaureate diploma programından 45 üzerinden en az 35 puana sahip olmak. Bunların dışında alan lisans programları için 45 üzerinden en az 30 puana sahip olmak. |
Uluslararası Bilim Olimpiyatları |
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)’nun tanıdığı ve katıldığı uluslararası bilim olimpiyatlarından altın, gümüş veya bronz madalya almış olmak. |
Ülke |
Lisans Programlarına Başvurma Şartları |
Ön lisans Programlarına Başvurma Şartları |
Afganistan |
Afganistan Üniversite Giriş Sınavından 350 üzerinden minimum 250 puan almak |
Afganistan Üniversite Giriş Sınavından 350 üzerinden minimum 200 puan almak |
Almanya |
Abitur sınavında Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi için 1.0-1.2, diğer fakülteler için en çok 2 genel puan, ayrıca başvurulan programla ilgili alanlarda 15 üzerinden en az 11 puan. |
Abitur sınavında en çok 3 genel puan, ayrıca başvurulan programla ilgili alanlarda 15 üzerinden en az 8 puan. |
Avusturya |
Merkezi Lise Bitirme (Matura / Reifeprüfung) sınavından 5 üzerinden en fazla 2,5 puan almış olmak. |
Merkezi Lise Bitirme (Matura / Reifeprüfung) sınavından 5 üzerinden en fazla 3 puan almış olmak. |
|
Lise Diploması (Secondary School Leaving Certificate - Habilitacao Literarias) not ortalaması 20 üzerinden en az 16, ayrıca başvurulan programla ilgili konuların notları 20 üzerinden en az 16. |
Lise Diploması (Secondary School Leaving Certificate - Habilitacao Literarias) not ortalaması 20 üzerinden en az 13, ayrıca başvurulan programla ilgili konuların notları 20 üzerinden en az 13. |
Arnavutluk |
Merkezi Lise Bitirme (Matura) sınavından 10 üzerinden en az 8. |
Merkezi Lise Bitirme (Matura) sınavından 10 üzerinden en az 6,5. |
Azerbaycan |
TQDK tarafından yapılan merkezi üniversite giriş sınavında, başvurduğu programla ilgili alanda (ihtisas grubu) 700 üzerinden en az 550 puan. |
TQDK tarafından yapılan merkezi üniversite giriş sınavında, başvurduğu programla ilgili alanda (ihtisas grubu) 700 üzerinden en az 400 puan. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80. |
Bangladeş |
12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma notu (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) başvurulan programla ilgili dalda en az %80. |
12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma notu (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) başvurulan programla ilgili dalda en az %60. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80. |
|
AL ve ASL sınavlarında, başvurulan programla ilgili konuda birisinden en az A notu alınmış iki A seviyesi (Advanced Level); ayrıca, A seviyesi notlarında A* = 140, A = 120, B = 100, C = 80 olarak ve A seviyesi konularından farklı AS seviyesi (Advanced Subsidiary Level) notlarında bu puanların yarısı alınarak hesaplanacak en az 320 toplam puan. |
AL ve ASL sınavlarında, başvurulan programla ilgili konuda birisinden en az B notu alınmış iki A seviyesi (Advanced Level); ayrıca, A seviyesi notlarında A* = 140, A = 120, B = 100, C = 80 olarak ve A seviyesi konularından farklı AS seviyesi (Advanced Subsidiary Level) notlarında bu puanların yarısı alınarak hesaplanacak en az 280 toplam puan. |
Burkina Faso |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 14 puana sahip olmak |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 12 puana sahip olmak |
|
Cezayir Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Beşerî Bilimler (Humanities) dalında 20 üzerinden en az 13, diğer dallarda 20 üzerinden en az 16. |
Cezayir Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Beşerî Bilimler (Humanities) dalında 20 üzerinden en az 12, diğer dallarda 20 üzerinden en az 14. |
Cibuti |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 14 puana sahip olmak |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 12 puana sahip olmak |
Çad |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 14 puana sahip olmak |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 12 puana sahip olmak |
|
Merkezi Üniversite Giriş Sınavında (Gaokao) başvurulan programın puan türünde 750 üzerinden en az 500 puan veya 12 yıllık lise diploması (Senior Secondary School Certificate) notu en az %85. |
Merkezi Üniversite Giriş Sınavında (Gaokao) başvurulan programın puan türünde 750 üzerinden en az 450 puan veya 12 yıllık lise diploması (Senior Secondary School Certificate) notu en az %75. |
Endonezya |
"Ujian Nasional (UN)" sınavında 60 üzerinden en az 50 puan. |
"Ujian Nasional (UN)" sınavında 60 üzerinden en az 40 puan. |
Etiyopya |
Etiyopya Üniversite Giriş Sınavından (Ethiopian Higher Education Entrance Examination / Ethiopian University Entrance Examination) en az %80 Başarıya sahip olmak |
Etiyopya Üniversite Giriş Sınavından (Ethiopian Higher Education Entrance Examination / Ethiopian University Entrance Examination) en az %70 Başarıya sahip olmak |
|
Fas Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Edebiyat ve Beşerî (Arts and Humanities) dalında 20 üzerinden en az 13, diğer dallarda 20 üzerinden en az 16. |
Fas Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Edebiyat ve Beşerî (Arts and Humanities) dalında 20 üzerinden en az 12, diğer dallarda 20 üzerinden en az 14. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %80. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %70. |
|
Bakalorya sınavında başvurulan programla ilgili dalda 20 üzerinden en az 14. |
Bakalorya sınavında başvurulan programla ilgili dalda 20 üzerinden en az 12. |
Gabon |
Gabon Bakaloryasında en az 15 ortalamaya sahip olmak |
Gabon Bakaloryasından en az 10 ortalamaya sahip olmak |
|
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan. |
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan. |
|
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan. |
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan. |
|
"Korea Institute of Curriculum & Evaluation (KICE)" tarafından yapılan "College Scholastic Aptitude Test (CSAT)" sınavının başvurulan program ile ilgili dalından 800 üzerinden en az 500 standart puan. |
"Korea Institute of Curriculum & Evaluation (KICE)" tarafından yapılan "College Scholastic Aptitude Test (CSAT)" sınavının başvurulan program ile ilgili dalından 800 üzerinden en az 400 standart puan. |
Gürcistan |
Gürcistan Lise Diploması‘nda (Attestat o Srednem (Polinom) Obshchem Obrazovanii ) en az 4 ortalamaya sahip olmak |
Gürcistan Lise Diploması‘nda (Attestat o Srednem (Polinom) Obshchem Obrazovanii ) en az 3 ortalamaya sahip olmak |
Hırvatistan |
Hırvatistan Matura’dan en az 4 ortalamaya sahip olmak |
Hırvatistan Matura’dan en az 3 ortalamaya sahip olmak |
|
12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma (Higher Secondary School Certificates - Indian School Certificate (ISC) / Intermediate Certificate / Higher School Certificate / Higher Secondary Certificate / All India Senior School Certificate / Pre-University course - awarded on completion of Standard XII) notu başvurulan programla ilgili dalda en az % 75. |
12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma (Higher Secondary School Certificates - Indian School Certificate (ISC) / Intermediate Certificate / Higher School Certificate / Higher Secondary Certificate / All India Senior School Certificate / Pre-University course - awarded on completion of Standard XII) notu başvurulan programla ilgili dalda en az % 60. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80. |
|
2018-2019 Akademik yılından önce liseden mezun olan adaylar için: Dörtyıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi bitirme sınavı (Dabiristan) ortalaması ve Üniversite Öncesi Eğitimi (Pishdaneshgahi) bitirme notu Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve Eczacılık Fakültesi için 20 üzerinden en az 18, diğer fakülteler için 20 üzerinden en az 17. 2018-2019 ve sonraki akademik yılından sonra liseden mezun olan adaylar için: 12. Sınıf mezuniyet ortalaması Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve Eczacılık Fakültesi için 20 üzerinden en az 18, diğer fakülteler için 20 üzerinden en az 17. |
2018-2019 Akademik yılından önce liseden mezun olan adaylar için: Dört yıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi bitirme sınavı (Dabiristan) ortalaması ve Üniversite Öncesi Eğitimi (Pishdaneshgahi) bitirme notu 20 üzerinden en az 16. 2018-2019 ve sonraki akademik yılından sonra liseden mezun olan adaylar için: 12. Sınıf mezuniyet ortalaması 20 üzerinden en az 16.
|
|
Kamerun Bakalorya (Cameroon Baccalaureate) sınavından 20 üzerinden en az 14 veya en az üç Kamerun GCE-AL (Cameroon General Certificate of Education Advanced Level) konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az B notu almış olmak. |
Kamerun Bakalorya (Cameroon Baccalaureate) sınavından 20 üzerinden en az 12 veya en az üç Kamerun GCE-AL (Cameroon General Certificate of Education Advanced Level) konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az C notu almış olmak. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 75. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
Kazakistan |
Ulusal Üniversite Giriş Testinin (ENT), lise eğitim dilinden farklı dil sınavı (Rusça veya Kazakça) hariç olmak üzere, dört temel sınavından 100 üzerinden toplam en az 80 puan veya Haziran 2017’den sonra alınan Ulusal Üniversite Giriş Testinin (ENT) başvurulan programla ilgili dalda 2’si seçmeli konu olmak üzere toplam 5 konusundan 140 üzerinden toplam en az 120 puan almış olmak. |
Ulusal Üniversite Giriş Testinin (ENT), lise eğitim dilinden farklı dil sınavı (Rusça veya Kazakça) hariç olmak üzere, dört temel sınavından 100 üzerinden toplam en az 70 puan. |
|
KCSE (Kenya Certificate of Secondary Education) sınavı ortalaması en az B+; ayrıca başvurulan programla ilgili dört alanda en az 44 toplam puan. |
KCSE (Kenya Certificate of Secondary Education) sınavı ortalaması en az B-; ayrıca başvurulan programla ilgili dört alanda en az 36 toplam puan. |
Kırgızistan |
Ulusal Üniversite Giriş Sınavından (ORT) 250 üzerinden en az 200 puan. |
Ulusal Üniversite Giriş Sınavından (ORT) 250 üzerinden en az 160 puan. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
|
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan. |
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80. |
|
Lübnan Bakalorya (General Secondary Education Certificate) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Temel Bilimler (General Sciences) ve Yaşam Bilimleri (Life Sciences) dallarında 20 üzerinden en az 16, diğer dallarda 20 üzerinden en az 13. |
Lübnan Bakalorya (General Secondary Education Certificate) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Temel Bilimler (General Sciences) ve Yaşam Bilimleri (Life Sciences) dallarında 20 üzerinden en az 14, diğer dallarda 20 üzerinden en az 12. |
Makedonya |
Merkezi Lise Bitirme (Matura) sınavından 5 üzerinden en az 4. |
Merkezi Lise Bitirme (Matura) sınavından 5 üzerinden en az 3. |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
Moğolistan |
Merkezi Üniversite Giriş Sınavında başvurulan programla ilgili dört alanın her birinde 800 üzerinden en az 660 puan. |
Merkezi Üniversite Giriş Sınavında başvurulan programla ilgili dört alanın her birinde 800 üzerinden en az 600 puan. |
Nijer |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 14 puana sahip olmak |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 12 puana sahip olmak |
|
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan. |
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan. |
Özbekistan |
Özbekistan Lise Diploması‘nda (Attestat o Srednem (Polinom) Obshchem Obrazovanii ) en az 4 ortalamaya sahip olmak |
Özbekistan Lise Diploması‘nda (Attestat o Srednem (Polinom) Obshchem Obrazovanii ) en az 3 ortalamaya sahip olmak |
|
12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) notu başvurulan programla ilgili dalda en az % 80. |
12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) notu başvurulan programla ilgili dalda en az % 60. |
|
Ruanda AGSCE (Rwanda Advanced General Secondary Certificate Examination – RAGSCE) sınavının AL (Advanced level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az A notu almış olmak. |
Ruanda AGSCE (Rwanda Advanced General Secondary Certificate Examination – RAGSCE) sınavının AL (Advanced level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az B notu almış olmak. |
|
Merkezi Devlet Sınavının (Unified State Examination - EGE), en az ikisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç konudan ortalama en az %80. |
Merkezi Devlet Sınavının (Unified State Examination - EGE), en az ikisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç konudan ortalama en az %70. |
Senegal |
Bakalorya Sınavından en az 14 puana sahip olmak |
Bakalorya Sınavından en az 12 puana sahip olmak |
|
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan. |
“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan. |
|
Sri Lanka GCE-AL (Sri Lanka G.C.E Advanced Level) sınavından, başvurulan programla ilgili üç konudan en az ABB notları almış olmak. |
Sri Lanka GCE-AL (Sri Lanka G.C.E Advanced Level) sınavından, başvurulan programla ilgili üç konudan en az BBC notları almış olmak. |
Somali |
Somali Lise Diplomasında en az 90 ortalamaya sahip olmak. |
Somali Lise Diplomasında en az 80 ortalamaya sahip olmak. |
Sudan |
Sudan Lise Diplomasında (Sudan School Certificate) en az %90 ortalamaya sahip olmak |
Sudan Lise Diplomasında (Sudan School Certificate) en az %80 ortalamaya sahip olmak |
|
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80. |
Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70. |
|
Başvurulan programla ilgili dalda Lise Diploma Notu en az %90 ve ayrıca, “Qudurat” sınavından en az %80. |
Başvurulan programla ilgili dalda Lise Diploma Notu en az %90 ve ayrıca, “Qudurat” sınavından en az %70. |
Tacikistan |
Tacikistan Lise Diploması‘nda (Attestat o Srednem (Polinom) Obshchem Obrazovanii ) en az 4 ortalamaya sahip olmak |
Tacikistan Lise Diploması‘nda (Attestat o Srednem (Polinom) Obshchem Obrazovanii ) en az 3 ortalamaya sahip olmak |
|
Başvurulanprogramla ilgili alanda “Birinci Sınıf” (Division One) Tanzanya Lise Diplomasına (Tanzanian Advanced Certificate of Secondary Education - ACSE) sahip olmak. (Birinci Sınıf Diploma Koşulları: “General Studies” konusundan geçmiş ve “principal” seviyede üç konudan toplam en fazla 9 puan almış olmak.) |
Başvurulanprogramla ilgili alanda “İkinci Sınıf” (Division Two) Tanzanya Lise Diplomasına (Tanzanian Advanced Certificate of Secondary Education - ACSE) sahip olmak. (İkinci Sınıf Diploma Koşulları: “General Studies” konusundan geçmiş ve en az ikisi “principal” seviyede olmak üzere üç konudan toplam en fazla 12 puan almış olmak.) |
Togo |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 14 puana sahip olmak |
Bakalorya sınavında (The Baccalauréat de l'Enseignement du Second Degré) en az 12 puana sahip olmak |
|
Tunus Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Edebiyat (Literature) dalında 20 üzerinden en az 13, diğer dallarda 20 üzerinden en az 16. |
Tunus Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Edebiyat (Literature) dalında 20 üzerinden en az 12, diğer dallarda 20 üzerinden en az 14. |
Türkiye |
Lise eğitimini Türkiye’de Milli Eğitim Bağlı ortaöğretim kurumlarında tamamlayan yabancı uyruklu öğrenciler için kabul edilen uluslararası sınavlardan birinden gerekli asgari puanı almış olmak |
Lise eğitimini Türkiye’de Milli Eğitim Bağlı ortaöğretim kurumlarında tamamlayan yabancı uyruklu öğrenciler için kabul edilen uluslararası sınavlardan birinden gerekli asgari puanı almış olmak |
Türkmenistan |
Türkmenistan Lise Diplomasında en az 4 ortalamaya sahip olmak. |
Türkmenistan Lise Diplomasında en az 3 ortalamaya sahip olmak. |
Yunanistan |
Yunanistan Lise Diploması genel not ortalamasında en az 14 puana sahip olmak |
Yunanistan Lise Diploması genel not ortalamasında en az 12 puana sahip olmak |
KONTENJANLAR
2022-2023 AKADEMİK YILI ULUSLARARASI ÖĞRENCİ KONTENJANLARI |
|||
AKADEMİK BİRİM |
KONTENJAN |
KKTC KONTENJANI* |
|
Diş Hekimliği Fakültesi |
19 |
1 |
|
Eczacılık Fakültesi |
19 |
1 |
|
Fen Fakültesi |
|
|
|
İstatistik |
6 |
1 |
|
Matematik |
4 |
1 |
|
Matematik Uzaktan Eğitim |
10 |
|
|
Fizik |
4 |
1 |
|
Kimya |
5 |
|
|
Biyoloji |
3 |
2 |
|
Gazi Eğitim Fakültesi |
|
|
|
Müzik Öğretmenliği |
4 |
1 |
|
Resim - İş Öğretmenliği |
4 |
1 |
|
Biyoloji Öğretmenliği |
9 |
1 |
|
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
10 |
|
|
Fizik Öğretmenliği |
9 |
1 |
|
Kimya Öğretmenliği |
9 |
1 |
|
Matematik Öğretmenliği |
10 |
|
|
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
10 |
|
|
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
10 |
|
|
Özel Eğitim Öğretmenliği |
10 |
|
|
Okul Öncesi Öğretmenliği |
10 |
|
|
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
10 |
|
|
Sınıf Öğretmenliği |
10 |
|
|
Coğrafya Öğretmenliği |
4 |
1 |
|
Felsefe Grubu Öğretmenliği |
5 |
|
|
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği |
5 |
|
|
Tarih Öğretmenliği |
5 |
|
|
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği |
5 |
|
|
Türkçe Öğretmenliği |
5 |
|
|
Alman Dili Öğretmenliği |
9 |
1 |
|
Arap Dili Öğretmenliği |
10 |
|
|
Fransız Dili Öğretmenliği |
9 |
1 |
|
İngiliz Dili Öğretmenliği |
9 |
1 |
|
Mimarlık Fakültesi |
|
|
|
Mimarlık |
8 |
2 |
|
Şehir ve Bölge Planlama |
9 |
1 |
|
Endüstriyel Tasarım |
10 |
|
|
Mühendislik Fakültesi |
|
|
|
Makine Mühendisliği |
10 |
|
|
Makine Mühendisliği - İngilizce |
13 |
2 |
|
Bilgisayar Mühendisliği |
8 |
2 |
|
İnşaat Mühendisliği |
10 |
|
|
İnşaat Mühendisliği - İngilizce |
13 |
2 |
|
Elektrik Elektronik Mühendisliği |
10 |
|
|
Elektrik Elektronik Mühendisliği - İngilizce |
13 |
2 |
|
Kimya Mühendisliği |
10 |
|
|
Kimya Mühendisliği - İngilizce |
13 |
2 |
|
Endüstri Mühendisliği |
10 |
|
|
Endüstri Mühendisliği - İngilizce |
13 |
2 |
|
Sağlık Bilimleri Fakültesi |
|
|
|
Beslenme ve Diyetetik |
10 |
|
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
10 |
|
|
Hemşirelik |
10 |
|
|
Odyoloji |
9 |
1 |
|
Sosyal Hizmet Bölümü |
10 |
|
|
Spor Bilimleri Fakültesi |
|
|
|
Beden Öğretmenliği ve Spor Öğretmenliği |
5 |
|
|
Antrenörlük Öğretmenliği |
5 |
|
|
Spor Yöneticiliği |
5 |
|
|
Rekreasyon |
5 |
|
|
Teknoloji Fakültesi |
|
|
|
Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği |
10 |
|
|
Bilgisayar Mühendisliği |
10 |
|
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
10 |
|
|
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği |
9 |
1 |
|
Enerji Sistemleri Mühendisliği |
9 |
1 |
|
İmalat Mühendisliği |
10 |
|
|
İnşaat Mühendisliği |
10 |
|
|
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği |
9 |
1 |
|
Otomotiv Mühendisliği |
9 |
1 |
|
Tıp Fakültesi |
|
|
|
Türkçe Tıp |
14 |
1 |
|
İngilizce Tıp |
19 |
1 |
|
Uygulamalı Bilimler Fakültesi |
|
|
|
Fotonik |
4 |
1 |
|
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
|
|
|
Ağız ve Diş Sağlığı |
5 |
|
|
İlk ve Acil Yardım |
5 |
|
|
Pataloji Laboratuvar Teknikleri |
5 |
|
|
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik |
5 |
|
|
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri |
5 |
|
|
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri |
5 |
|
|
Yaşlı Bakımı |
5 |
|
|
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu |
|
|
|
Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı |
5 |
|
|
Elektronik Teknolojisi |
5 |
|
|
Endüstri Ürünleri Tasarımı |
5 |
|
|
Endüstriyel Kalıpçılık |
5 |
|
|
Kaynak Teknolojisi |
5 |
|
|
Kimya Teknolojisi |
5 |
|
|
Makine |
5 |
|
|
Mekatronik |
5 |
|
|
Polimer Teknolojisi |
5 |
|
|
TUSAŞ-Kazan Meslek Yüksekokulu |
|
|
|
Bilgisayar Programcılığı |
5 |
|
|
Bilişim Güvenliği Teknolojisi |
5 |
|
|
Uçak Teknolojisi |
5 |
|
|
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi |
5 |
|
|
TOPLAM |
693 |
39 |
|
* Bu sütunda belirtilen KKTC kontenjanlarına başvurular Üniversitemiz 15.06.2022 tarihli senatosunun 206 nolu kararı ile Üniversitemiz ile KKTC Milli Eğitim Bakanlığı arasında 02.12.2021 tarihinde imzalanan protokol kapsamında GCE A Level sonuçlarıyla alınacaktır. |
|
2022-2023 akademik yılı öğrenim ücretleri için tıklayınız:
2022-2023 Akademik Yılı Yurt Dışından Öğrenci Kabulü - Öğrenim Ücretleri
KKTC UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN 2024-2025 AKADEMİK YILI ULUSLARARASI ÖĞRENCİ EK KONTENJAN BAŞVURU İLANI
2024-2025 AKADEMİK YILI ULUSLARARASI ÖĞRENCİ EK KONTENJANLARA BAŞVURU
Hazırlık Muafiyet (Yabancı Dilde Yeterlik) Sınavı İle İlgili Bilgilendirme
KKTC UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN 2024-2025 AKADEMİK YILI ULUSLARARASI ÖĞRENCİ BAŞVURU İLANI
2024-2025 AKADEMİK YILI ULUSLARARASI ÖĞRENCİ (ÖN LİSANS-LİSANS) YERLEŞTİRME SONUÇLARI
2024-2025 AKADEMİK YILI ULUSLARARASI ÖĞRENCİ BAŞVURU İLANI (ÖN LİSANS-LİSANS)
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.